01.06.2023 Norveç/Hamar

8 Ay Önce

Merhaba ben Betül Atar, 1-10 Haziran 2023 tarihlerinde Diyarbakır ÇEVKA Derneği tarafından düzenlenen 'No Hate' adlı projeye katıldım. Katılımcı ülkeler Türkiye, Litvanya, Almanya, Hırvatistan ve Romanya idi. Uçakla seyahat ederken ilk defa 2 transit geçiş yaptım ve hayatımda ilk defa otobüsle ülke (İsveç' ten Norveç' e) değiştirdim. Bu benim için çok farklı bir deneyimdi. Bu yüzden çok heyecanlandım. En büyük korkum ise hep pasaport kontrolleri oldu. Ama kolaylıkla geçtik. Yolculuğumuzda ise ilk önce Antalya' dan Stockholm' e uçtuk ve Arlanda Havalimanında bir gece kaldık. Sabahında ise iki katlı bir otobüse bindik. Panorama koltuklarını satın almıştık ve otobüsle merkeze gidene kadar harika manzaralara tanık olduk. Ertesi gün, otobüsle Oslo' ya vardık ve Türk ekibinin kalanlarıyla buluştuk. Sonra hep beraber Oslo' da biraz zaman geçirdik. Ardından Hamar trenine bindik. İlk günümüzde isim oyunları oynadık böylece tanışmış olduk. No Hate konusu üzerinde çalıştığımız için de birçok soruna çözümler bulduk ve çözümlerin taslaklarını hazırlayıp en son birbirimize sunduk. Boş zamanlarımızda ise ormanda yürüyüş yaptık, ateş başında dans ettik. Anlatırken bile keşke o zamanlara dönsem diyorum. Boş günümüzde (Free day) de Hamar merkeze gidip piknik tarzında yöresel Norveç lezzetleri tattık. Hayatımda ilk defa balıklı ekmek yedim. Eğer deneme fırsatınız olursa kokusundan dolayı denememezlik yapmayın tadı çok güzel. Dağ yürüyüşü günümüzde yürüyüşün yanında gölde de yüzdük. Gerçekten masalda gibi hissettiğim nadir anlardandı. Ve bunların yanında her ülkenin kültürel gecesi oldu. Hepsi birbirinden güzeldi. En sevdiğim kültür gecesi Litvanya kültür gecesiydi çünkü ülkeleri hakkında çok az şey bildiğimi fark ettim. Bana çok şey kattılar. Bunun yanında gossip box ımız vardı ve her gün heyecanlanıyordum acaba benim hakkımda neler yazdılar diye. Her gün o kutunun açılmasını heyecanla bekliyordum. Hepimiz gossip yazarken ve okunurken çok eğlendik. Hepsi benim ikinci ailem oldu. Hafızamda sonsuza kadar yer edecekler. Hepsini çok seviyorum. Umarım başka projelerde yine denk geliriz. ÇEVKA' ya canı gönülden teşekkür ederim beni bu projeye dahil ettiği için, bana sonsuza kadar hatırlayacağım güzel anılar edindirdiği için. Türkiye'yi temsil etmek üzere bizi tercih ettiğiniz için gerçekten minnettarım. İyi ki varsınız. Sevgilerimle, Betül Atar.